2014. július 9., szerda

Ha a könyvek a közösségi média tagjai lennének

Ennek a bejegyzésnek az ötlete nem tőlem, hanem Rácz Tibitől származik (aki szintén kapta valahonnan :-)). A lényeg, hogy az olvasmányainkat egy közösségi médiához hasonlítjuk, az alább látható módon. Igazából egyfajta szubjektív válogatás :-) Tibi bejegyzését olvashatjátok itt, de mások is írtak a témában, keressetek rá! http://media-addict.hu/2014/07/05/ha-a-konyvek-a-kozossegi-media-tagjai-lennenek/


Viszont az ötlet nagyon megtetszett, mert minden, ami az olvasással, könyvekkel kapcsolatos, természetesen nagyon érdekel, ezért gondoltam, én is készítek ezzel kapcsolatosan egy bejegyzést. Hát, íme:

TWITTER: Melyik a legrövidebb kedvenc könyved?
Sohonyai Edit volt a nagy kedvencem gyerekként-kamaszként. Rengetegszer olvastam a Macskaköröm és a Szerelemlék ifjúsági regényét (utóbbi azt hiszem, Engem szeress! címmel jelent még később újra). Vékonyka kis könyv volt mindkettő, órákra nem kötött le, különösen, hogy már akkor is sokkal gyorsabban olvastam, mint a kortársaim. De a fiatalos nyelvezete, a poénjai, a jól megrajzolt karakterei azóta is a fejemben vannak, sőt, bizonyos részeket még ma is fejből tudok :-)



FACEBOOK: Egy könyv, amit mindenki rád akart tukmálni
Csillagainkban a hiba egy ilyen könyv volt. Nem azt mondom, hogy nem tetszett, de talán pont azért, mert olyan sokan dicsérték előtte nekem és annyian ajánlották, többet vártam tőle. Tetszett a sajátságos megközelítése a témának, nagyon jó ötlet volt egy befejezetlen regényt, mint egyfajta szimbólumot belevinni a történetbe, de aztán a végét mintha elkapkodta volna az író és becsapta volna az olvasót az ígéretével. Másra, többre számítottam, de így is nagyon jó olvasmánynak tartom.



TUMBLR: Egy könyv, amit azelőtt olvastál el, hogy „menő lett”
Lolita az volt bizonyos értelemben nekem és ezt meg is magyarázom azonnal. Az általános iskolámban volt könyvtár is, igaz, csak helyi kis könyvtár, de én ott szívtam magamban a könyvek iránti szeretet édes illatát. Minden nap ott voltam suli után és hétvégén is gyakran. Volt, hogy ott olvastam, de könyv nélkül haza se indultam. A legtöbbször a gyerek és ifjúsági részlegen válogattam, ám egyszer elkalandoztam a felnőtt részleg felé, ahol megláttam a Lolita borítóját és megtetszett. A könyvtárosnő furcsán nézett rám, először ki sem akarta adni nekem, mert 12 éves voltam, mint Lolita a történetben. (Egyébként akkor teljesen más aspektusban is értelmeztem.) De aztán kivehettem és elolvastam. Értettem és imádtam. Szerelem volt első olvasásra.
Aztán majdnem tíz évvel később a főiskolán vettük is, mint regényt az egyik szemináriumon. A csoporttársaim nagy része akkor eszmélt rá, hogy milyen zseniális alkotás, hogy mennyire túlmutat azon, amit lecsupaszítva olvashatunk a fülszövegben és láthatunk a borítón. Én akkor már réges-régen tudtam :-)


 
MYSPACE Egy könyv, amire nem emlékszel, hogy tetszett-e vagy sem
A kis herceg. Ezt is gyerekként olvastam először a barátnőm unszolására. Akkor nem emlékszem, hogy tetszett-e vagy sem, de mivel határozottan nem emlékszem, ezért valószínű, hogy utóbbi. Felnőtt fejjel újraolvasva viszont egyértelműen remek olvasmánynak tartom.






YOUTUBE: Egy könyv, amit remélsz, hogy meg fognak filmesíteni
Szerb Antal Utas és holdvilágja. Kérek egy rendezőt! Most azonnal! Szedje össze a színészeket és azonnal filmesítse meg! Lehetetlen, hogy egy ilyen gyönyörű történetből ne tudjanak egy csodálatos filmet készíteni :-) Sokszor volt már róla szó, hogy megfilmesítik, de aztán mindig elhalkultak ezek a hírek, nem tudom, miért. Én nagyon várom! Tipikusan az a történet, amiben megvan a gyönyörű helyszín, a gazdag és kidolgozott karakterek, a múlt és jelen kapcsolata és persze a történetbeli csavarok is. Nem, nem lenne belőle blockbuster, inkább egy szép tévéfilm vagy egy igényes művészi film. Aki még nem olvasta a regényt, annak tiszta szívből ajánlom, igaz, nem nászútra való olvasmány :-)


INSTAGRAM: Egy könyv, aminek a borítója annyira megtetszett, hogy meg is osztottad instagramon
Nem szoktam képeket megosztani az instagramon, de ez a borító tényleg lenyűgőző, figyelemfelhívó és a történethez is ad egyfajta plusz jelentést. D. Tóth Kriszta - Jöttem, hadd lássalak borítóján egy eltakart szemű fiatal nő látható. A kontyát rossz oldalra kötötték meg :-) A könyvet ajánlás és a borító alapján vásároltam meg. Nagyon szép történet, csodálatos a nyelvezet, amit az írónő használ, de itt is a túl jó ajánlás miatt többet vártam, nem lett a kedvenc könyvem, de mindenkinek ajánlom olvasásra. Egyébként korrajznak sem utolsó.


GOODREADS: Egy könyv, amit mindenkinek ajánlanál
Szabó Magdától nagyrészt bármit, de Az ajtó, Az őz, a Katalin utca, az Ókút és a Régimódi történet az én kedvenceim, no és persze a legismertebb, az Abigél. Egyszerűen nem tudom, hogyan lehet, hogy aki olvassa, az nem lesz rögtön szerelmes a gördülékeny, de igényes nyelvezetébe, a szép történetvezetésbe, a meglepő felütéseibe és a végletekig kidolgozott karaktereibe. Az írónő minden regényében egy kicsit magát írta meg (van, ahol nem is kicsit), akinek egy regénye bejön, annak az összes bejön. Van egy borongós, esőszagú érzete a történeteinek, amit nem lehet minden hangulatban és élethelyzetben olvasni, de a megfelelő körülmények között pótolhatatlan kincsek. Én úgy vagyok vele, mint egy tábla csokival: egyszerre falnám be az egészet legszívesebben, másrészt pedig tartogatnám és húznám a kóstolással az időt, ameddig csak lehet, hogy minél tovább tartson. Nagy bánatom, hogy még élt és járt is a szülővárosomban, Zalaegerszegen, amikor már én is felnőtt voltam, de akkor még nem olvastam a könyveit és így nem is rajongtam érte. Pedig egy dedikált könyv most mekkora kincs lenne a számomra :-)

 
 
 
Olvastátok valamelyik könyvet? Ha igen, mi volt a véleményetek róla?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése