2015. november 17., kedd

Magam alatt vagyok dalok Top10 (+5)

Készült még régebben egy top 10-es listám a legromantikusabb filmekből, amiket láttam és szívesen ajánlok nektek. Úgy gondoltam, hogy megcsinálom ennek a dalváltozatát is: 10 (+5) magyar dal, amit muszáj meghallgatnod, ha összetörött a szíved.
 

Ezeket a dalokat csak szigorúan szerelmi bánat esetén érdemes meghallgatni, akkor fejtik ki bizonyítottan a legjobb hatásukat. :-)

15. Zséda: Mindhalálig mellettem
Ez amolyan bemelegítés, amikor még nincs minden veszve. Inkább álmodozáshoz, tervezgetéshez ajánlom, amikor még kialakulóban van minden. A hangulata lehet vidám és szomorú is, úgyhogy igazi jolly joker.
14. Puskás Peti: Csillagok
Szép a klip, a zene és szöveg is. Az énekes hangja remekül passzol hozzá. Esős vasárnapokon, forró tea mellé kötelező darab, remekül lehet rá búsulni.
13. Crystal: Amíg csak élek
Bocsánat, ez személyes érintettség. Erre a dalra táncoltam az utolsó táncomat az apukámmal éjfél előtt a lakodalomban. Sírás garantálva.
12. Halott pénz: Nem érinthet meg
Szeretem ezt a dalt, akkor is hallgatom, ha jókedvem van és egyáltalán nincs min búsulnom, mert baromi jó.
11. Ágnes: Tétova óda
A Radnóti verset már az iskolában is szerettem, de így, feldolgozva még inkább a kedvencem lett. Olyan kellemes a dallama, annyira énekelhető, hogy újra és újra a lejátszó ismétlés gombjára nyomok. Bár alapvetően egy viszonzott szerelemről szól, de a halál sugallata mégis szomorúvá teszi a hangulatot.
10. We are Rockstars: Én leszek minden
Ez nem a reményvesztett szerelem dala, hanem inkább a tehetetlen dühé. Igazi tombolós, ágyon ugrálós, párna verős szám.
9. Nagy Adri: Rohanó szerelem
Viszonylag friss szám, de abszolút erős a mondanivalója. Kellemes énekhang és fülbemászó dallam, remekül passzol a borongós hangulathoz.
8. Ákos: Keresem az utam
A szám maga is nagyon erős, de ha a klippel együtt nézed/hallgatod, akkor elemi erővel dönt le a lábadról. Nem csak szerelmi bánatra jó, inkább olyan elegem van a világból és ki akarok rohanni belőle - érzés sugárzik belőle.
7. Keresztes Ildikó: Legyen most más
A Lora című film zenéje, amire teljesen véletlenül bukkantam rá még pár éve. Ha egyszer bejutnék egy énekes tehetségkutatóba és nem lenne olyan hangom, mint a nagy kék bálnának, akkor biztosan ezt a dal énekelném a zsűrinek. :-) (ezzel azt akartam mondani, hogy remekül énekelhető, feszültséglevezetésként is)
6. Quimby: Most múlik pontosan
A feldolgozások is nagyon jók, de nekem mégis az eredeti a kedvencem. Ennél a dalnál a szöveg az, ami igazán jó és szerintem ezerféleképpen értelmezhető, mégis örök mondanivalójú dal. Simán sírós dal.
5. Mester Tamás: Altass el
Egy viszonylag régi dal, de nem lehet megunni. Szép az eredeti és az újabb, kicsit felpörgetett verziója is. Szeretem a gitárszólóval kezdődő dalokat, ennek a dalnak pedig különösen jellegzetes az akusztikus kezdése. Elég mellé a szerelmedre gondolni és már folynak is a könnyek.
4. Ágnes: Szeretők lázadása
Szeretem Ágnes dalait, ez nem titok, különösen a megzenésített verseket, ahogy ezt az József Attila feldolgozást is. Akárhányszor meghallgatom, mindig a sírás kaparja a torkomat, annyira szép minden sora. Érdekes, hogy ha a verset olvasom magában, akkor nincs meg ez a hatás. Tudd valamit a csaj, na.
3. Caramel: Lélekdonor
A dallam és a szöveg is nagyon rendben van. Lehetetlen nem szeretni. Lehetetlen nem zokogni közben, ha szerelmi bánatunk van.
2. Kimnowak: Gyémánt
Nem mai darab, de időtlen és mindig elcsodálkozom rajta újra és újra, milyen szép. Akár egy vers.
1. Ákos: Minden most kezdődik el
Ennél nincs is jobb. Egyszerűen minden a helyén van ebben a dalban, imádom minden sorát. Egyszerre reménytelen és bíztató. Hibátlan. Amúgy is ajánlom Ákost, gyakorlatilag olyan, mint a pálinka: minden nyavalyát gyógyít. :-)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése