2019. június 10., hétfő

Érdekességek a Szikra című regényről

A Szikra regényt (akkor még más munkacímmel) még évekkel ezelőtt kezdtem el írni, többször változtak a történet egyes elemei, de a magva mindig ugyanaz maradt, ahogy a szereplők sem változtak jelentősen. Átírtam párszor és most érett meg arra, hogy az olvasók is a kezükbe vegyék. Itt néhány érdekességet gyűjtöttem össze nektek, akik már olvastátok vagy hamarosan olvasni fogjátok a regényt.

Bár nincs megnevezve a város, ahol Sztella tanul, de én Székesfehérvárra gondoltam, amikor írtam, de igazából bármelyik város és bármelyik egyetem lehet.

Sztella otthonáról annyit tudunk meg, hogy a Dunántúlon van és Hanna major a neve. Azt hiszem, nem kell mondanom, a Hanna név honnan ered. :-) Ez jelképezi számomra a kezdetet, az írói pályám kezdetét és így azt gondoltam, Sztellának is kiváló név lenne az ő saját kezdetéhez: gyermekkora színhelyének.

Sok inspirációt adott az a regényhez, hogy én magam is szeretek utazni, és így fedeztem fel egy egészen új énemet, ahogy azt Sztella is teszi a regény lapjain.




Imádtam A nagy Gatsby regényt (nincs még egy ilyen szerelem a földön) és a filmet is Baz Luhrmanntól (fiatalkorom Rómeó és Júliájának megálmodója, ó, jaj), szóval adta magát a helyzet, hogy valahogyan beletegyem a regénybe, így a bál témája lett A nagy Gatsby hangulata.  





 Van egy Zoli nevű szereplő a regény elején, ugyan csak egyszer bukkan fel, mint a zenekar egyik tagja a kávézóban nem sokkal a baleset előtt, mégis nagyon fontos szereplő. Az unokahúgom barátját hívják így, akit egyszer megkértem, hogy vigyen el Budapestre, legyen a sofőröm. Meg is tette nekem és akkor azt ígértem neki (felelőtlenül és teljesen átgondolatlanul), hogy ezért cserébe elnevezek róla egy karaktert a következő kéziratomban. Hát, Zoli, ahogy ígértem, megtettem! :-P

Tamás a 103-as szobában van a regény elején, amikor Sztella érdeklődik utána. Azért lett pont ez a szoba száma, mert ebben a számú szobában dolgoztam egy irodában, amikor megismerkedtem három sráccal, akik a barátaim lettek és akik inspirációt adtak a regényhez. A róluk készült képeket láthatjátok alább.

Nem titok, hogy Tamás karakterét több élő és nem élő férfiből gyúrtam össze. Volt benne egy kis JD a Heathers-ből például, hogy egy fiktívet említsek, de a három barátomtól is "loptam" néhány tulajdonságot. Ha a külsejét kellene leírni, én egy kis Tom Hardy-t kevernék össze egy nagy adag Jay Courtney-vel. :-)

Na és miket loptam akkor? :-D Például a csapágygyűrűt:


A versidézetet a hasfalra tetoválva:




No, meg a sodrott cigarettát: 




A három barátom beleegyezésével készültek természetesen a képek és azt is tudják, hogy szerepet játszottak Tamás karakterének az elkészítésében. A Tamás név egyébként Ulpius Tamástól ered, aki az egyik legkedvesebb szereplőm az Utas és holdvilágban. Innen is látszik, hogy nem valami kifizetődő egy íróval barátkozni, mert lenyúlom a tulajdonságaikat, aztán nem fizetek nekik részesedést. :-)
 
Remélem, érdekesnek találtátok ezt a néhány információt a regényről. Ígérem, jelentkezek még hasonló bejegyzéssel, ha eszembe jutnak újabb érdekességek! :-)

5 megjegyzés:

  1. Én most kezdtem el olvasni a Szikrát és nagyon tetszik! Sok sikert a továbbiakban! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszett ez a könyv, alig bírtam letenni. Sajnos túl gyorsan elfogytak az oldalak, de egy csodálatos történetbe csöppenhettem bele. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a visszajelzést! Öröm olvasni, hogy örömet okozott! 😊

      Törlés
  3. Szia! Most fejeztem be a könyvet!! Nagyon tetszett��
    Két kérdés merült azonban fel bennem ��


    Sztella magával vitte Tamás gyűrűjét hogy majd vissza adja ha megtalálja őt, de erről több infó nem voltt. Direkt? Vagy cska az volt a lényege hogy Sztellánál legyen ?

    Másik
    Sztella kapott egy levelet Tamástól, és vártam nagyon hogy mi lesz benne. Lehet csak én voltam figyelmetlen, de nem jöttem rá mi is volt az az üzenet.

    VálaszTörlés