2015. április 19., vasárnap

Gilbert elment...

Emlékszem, úgy kilenc-tíz éves lehettem és ott válogattam a könyveket anyukámmal a kertvárosi antikváriumban, ami sajnos azóta már bezárt, amikor egy kis fehér könyv akadt a kezemben. Anne az élet iskolájában. Nagyon megtetszett a fülszövege, a borítója és éreztem, hogy olyan élmény van belezárva, ami azonnal kirepül, ha kinyitom. Nem volt kérdés: jött velünk haza a könyv.

Nem sokkal később pedig a tévében is levetítették a sorozatot, ami Kanadában készült 1985-ben, abban az évben, amikor én születtem. Így már nemcsak a könyvnek, hanem a filmnek is a rabja lettem.


Jonathan Crombie színész mindig is a tökéletes Gilbert volt számomra. Később az önéletrajzát olvasgatva döbbentem rá, hogy 19 évesen játszott el a kamasz Gilbertet és hogy bár mi, magyarok csak ebben a szerepében láthattuk őt, Kanadában híres színész volt. Igen, csak volt.

 
A színész április 15-én hunyt el 48 évesen agyvérzés következtében. A család mellett a pályatársak és az Anne, illetve a Váratlan utazás sorozat rajongói is gyászolják a fiatalon elhunyt színészt, aki még negyvenéves kora ellenére is ugyanolyan pimaszos, kisfiús sármmal rendelkezett, mint talán legnagyobb szerepe idején. Kortalan volt, nem öregedett és most már nem is fog egy napot sem. Nekünk pedig megmarad annak a jóképű, csibész kamasznak vagy éppen a komoly gondolkodású fiatalembernek, akinek megismerhettük a sorozat által.
 
 
Ha valaki szerette az Anne sorozatot, akár könyvben, akár filmben, emlékezzen meg Jonathanról úgy, hogy újra nézi a sorozatot és együtt nevet vagy éppen sír a szereplőkkel. Én is ezt fogom tenni.
 
 

1 megjegyzés: